Jenny, 20, studerande och Walter, 20, studerande
Vad betyder tillgänglighet i hälsovårdsservice för er?
- man sku kunna ha möjlighet till nätbokning på all service som hvc har: det finns de som har svår ångest med samtal som skulle ha det lättare att boka tid via nätet. Så sparar det också tid för de som ska svara i telefon: de som vill det, skulle boka via nätet, och de som vill det, skulle ha möjlighet att ringa. Om man har bara ringmöjlighet men kan inte ringa just den angivna tiden så missar man service helt.
- det skulle vara bra att kunna fylla i ett kundformulär där man kan sätta kryss för hur man vill bli kontaktad, tex via e-post eller per telefon eller per textmeddelande
- om ärendet inte är brådskande så skulle vårdaren kunna återkomma inom ett par dagar tex per textmeddelande eller per e-post
Jenny, 20, opiskelija ja Walter, 20, opiskelija
Mitä terveyspalvelujen saavutettavuus tarkoittaa teidän näkökulmastanne?
- pitäisi olla mahdollista varata aika kaikkiin terveyskeskuksen palveluihin netin kautta: on ihmisiä, joilla on vaikea ahdistus eikä puhelimessa puhuminen suju. Ajanvarauksen tekeminen netissä säästää aikaa sekä heille, jotka haluavat varata ajan netissä, että heille, jotka haluavat hoitaa asiansa soittamalla. Mikäli on vain soittomahdollisuus, mutta ei voi soittaa juuri annettuna aikana, voi koko palvelu jäädä saamatta.
- olisi hyvä, jos olisi asiakaslomake johon voisi laittaa rastin ruutuun, että millä tavalla hoitaja ottaisi minuun yhteyttä, esimerkiksi sähköpostilla, soittamalla tai tekstiviestillä
- jos asialla ei ole kiire, hoitaja voisi palata asiaan vaikkapa parin päivän päästä esimerkiksi tekstiviestillä tai sähköpostilla